Vastuullisen viestinnän edelläkävijä

Kirjoittaja: Riikka Hackselius-Fonsén, toimitusjohtaja, Brand Agency Punda 0 kommenttia

Vuosittain järjestettävässä YVA-päivässä viranomaiset, alan konsultit ja asioista vastaavat yritysten edustajat pohtivat tapoja kehittää ympäristövastuullisia lupakäytäntöjä. Tänä vuonna tilaisuus järjestettiin 8.4.2016 Senaattikiinteistöjen Auditoriossa Helsingissä. Finnpulp nostettiin tapahtumassa esimerkiksi avoimesta, aktiivisesta ja kansalaiset huomioivasta ympäristövaikutusten arviointi -prosessista.

Finnpulp on heti alusta alkaen nähnyt arviointiprosessin tärkeänä toiminnan kehittäjänä, ei yksin pakollisena viranomaisprosessina. Yrityksen koko toiminnan lähtökohtana ovat avoin yhteistyö alueen asukkaiden kanssa sekä luotettavimman teknologian ja parhaiden käytäntöjen hyödyntäminen laadukkaan toimintaympäristön rakentamiseksi.

Viime vuoden kesäkuussa käynnistetyn YVA-prosessin aikana yritys on järjestänyt useita yleisö- ja tiedotustilaisuuksia sekä hyödyntänyt blogi- ja verkkomaailman  mahdollisuuksia. Esille on tuotu hankkeen etenemistä yhdessä sen rakentamiseen liittyvien erilaisten näkemysten kanssa. Verkkokeskustelussa ääni on annettu ympäristöarvoja useista eri näkökulmista katsoville. Kantaa aiheeseen ovat ottaneet vihreä kansanedustaja siinä missä metsäalan tai maakuntaliiton tutkijat.

Prosessi on ollut poikkeuksellinen, samoin tulokset. Finnpulp on lupaprosessiin liittyvän tiedotuksen myötä tullut tutuksi valtaosalle suomalaisia. Arviointivaiheen asukasvastausten määrä oli 15 % keskimääräistä korkeampi. Tätä blogia on elokuun puolivälin jälkeen lukenut 6 919 eri käyttäjää yhteensä 9 730 kertaa. Tämä kertoo, että työ on kannattanut. Tästä on hyvä jatkaa.

 

Riikka Hackselius-Fonsén, Finnpulpin viestinnästä vastaavan Brand Agency
Pundan toimitusjohtaja.

Riikka Hackselius-Fonsén
Finnpulpin viestinnästä vastaavan Brand Agency Pundan toimitusjohtaja.

Jaa:

Siirry takaisin

Keskustellaan

0 kommenttia

Lisää kommentti